XI KONFERENCJA DIAGNOSTYKI EDUKACYJNEJ - HOLISTYCZNE I ANALITYCZNE METODY DIAGNOSTYKI EDUKACYJNEJ - PERSPEKTYWY INFORMATYCZNE EGZAMINÓW SZKOLNYCH
GDAŃSK 2005
PERSPEKTYWY ROZWOJOWE DIAGNOSTYKI
- Bolesław Niemierko - Horyzonty diagnostyki edukacyjnej
- Maciej M. Sysło - Rozwój technologii informacyjnej a edukacja - stan, kierunki, wyzwania
- Dorota Klus-Stańska - Konstruktywizm jako inspiracja dla edukacji - dylematy diagnozy postępów ucznia
- Maria Mendel - Ku semiotycznym wersjom diagnostyki edukacyjnej
- Peter Krope, Norbert Behrens, Martin Gorlikowski, Paul Lorenz - Educational measurement without category mistake"
- Tomasz Szkudlarek - Ekonomia i społeczne skutki reform oświatowych
- Henryk Szaleniec - Wykorzystanie probabilistycznych modeli zadania testowego do zrównywania wyników sprawdzianu 2003-2005 i budowania banku zadań
- Maria Krystyna Szmigel, Anna Rappe - Przydatność uproszczonej (staninowej) metody szacowania wartości dodanej osiągnięć uczniów, szkół i jednostek administracyjnych oświaty
PARADYGMAT DIAGNOSTYKI
- Maria Groenwald - Drogi i bezdroża poznawania edukacyjnych osiągnięć uczniów
- Maria Krystyna Szmigel, Anna Rappe - Komunikowanie wartości dodanej osiągnięć szkolnych uczniom, nauczycielom i dyrektorom szkół
- Piotr Maciej Skorupiński - Korelacja wyników pomiarów
- Wioletta Kozak - Rola diagnozy osiągnięć uczniów w procesie badania jakości pracy szkoły
- Ewa Jakublak-Zapalska - Rola poradni psychologiczno-pedagogicznych w diagnozie ucznia zdolnego
- Dziedzińska Anna, Schilf Agata, Szröder Karolina, Ślizanowska Magdalena - Badania diagnostyczne w Ośrodku Kuratorskim w Gdańsku - spojrzenie holistyczne
- Aleksandra Kurowska, Barbara Szadkowska - Wstępna diagnoza dziecka sześcioletniego – dylematy młodego badacza
SYSTEMY - ZAGADNIENIA OGÓLNE
- Krzysztof Bednarek, Cezary Lempa - Utracone / utrącone mierzenie
- Małgorzata Lipska - Oceniający ocenianymi...? Nadzór pedagogiczny a wyniki egzaminów zewnętrznych - wybrane aspekty
- Maria Sobczak - Wykorzystanie wyników egzaminu próbnego w doskonaleniu pracy szkoły
- Krzysztof Bednarek, Cezary Lempa - Wykorzystanie modelu dialogiczncgo oceniania w komunikowaniu wyników egzaminu zewnętrznego
- Anna Dubiecka - Czy sprawdziany próbne mogą mieć wpływ na wyniki sprawdzianu w szkole podstawkowej?
- Elżbieta Jasińska, Marek Jasiński - O niezbędnych kompetencjach zespołów wewnątrzszkolnych systemów zapewniania jakości…
- Andrzej Melson - Rola i znaczenie budowania narzędzi pomiaru dydaktycznego przez nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów
SYSTEMY - ZAGADNIENIA PRZEDMIOTOWE
- Roman Sokulski - Zamierzone i niezamierzone skutki lekceważenia błędu pomiaru na przykładzie matury z "języka polskiego"
- Teresa Sadoń-Osowiecka - Podejście do nauczania na przykładzie geografii
- Małgorzata Boba, Maria Michlowicz - Rola przykładowych arkuszy egzaminacyjnych w kształtowaniu umiejętności z przedmiotów humanistycznych
- Alina Maciąg - Trafność oceny postępów z języka angielskiego w zreformowanej szkole ponadgimnazjalnej
- Irena M. Nyckowska - Istotne właściwości nauczycielskich systemów kształcenia i ich rozpoznawanie w nauczaniu języków obcych
- Małgorzata Jagodzińska - Analiza składników systemu dydaktycznego nauczyciela przyrodnika
- Elżbieta Jaworska, Elżbieta Ostaficzuk - Na tropach nauczycielskich systemów kształcenia, czyli ocenianie wielokryterialne na podstawie analizy wyników sprawdzianów z matematyki
- Janusz Figurski - Założenia, właściwości i tworzenie systemu kształcenia mechatroników
OSIĄGNIĘCIA UCZNIA
- Elżbieta Kowalik - Ocenianie osiągnięć uczniów a konstruktywizm w kształceniu chemicznym
- Stanisław Jakubowicz, Stanisław Plebański, Kornelia Rybicka, Beata Udzik - Dwie perspektywy - jedna droga. Fizyka w tekstach literackich?
- Władysław Mąsior - Praktyczne zastosowanie matematyki szkolnej w opinii uczniów
- Anna Krasuska, Elżbieta Modrzewska - Kłopoty z językiem
- Krzysztof Jurek - Analityczna i holistyczna metoda oceny zadania rozszerzonej odpowiedzi na przykładzie egzaminu maturalnego z historii i wiedzy o społeczeństwie
- Ewa Chorąży - Duży kłopot z małym wypracowaniem" - czy esej maturalny i wypracowanie są niezastąpione?
- Henryk Palkij - Rola eseju w procesie dydaktycznym i na maturze z historii oraz wiedzy o społeczeństwie
- Tamara Kropiowska - Zadania otwarte i zamknięte w arkuszach maturalnych z biologii w świetle doświadczeń matury 2005
- Bożena Mlonka - Model czynnościowy analizy i interpretacji utworu poetyckiego
OCENIANIE SZKOLNE
- Grażyna Szyling - Między młotem a kowadłem", czyli rzecz o kulturze nauczycielskiego oceniania
- Klemens Stróżyński - Między oceną szkolną a rozwojem ucznia
- s. Leokadia Ewa Wojciechowska - Przerzucić mosty, czyli o ocenianiu na dwóch etapach szkoły podstawowej
- Maria Sarnecka - Czy możliwe jest skonstruowanie narzędzia do badania osiągnięć w zakresie twórczości literackiej uczniów po pierwszym etapie kształcenia w szkole podstawowej?
- Arleta Poręba-Konopczyńska - Funkcjonowanie oceny szkolnej w opiniach nauczycieli oraz uczniów i ich rodziców
- Maria Pedryc-Wrona, Elwira Samonek-Miciuk - System oceniania nauczycieli biologii
- s. Leokadia Wojciechowska - Uczeń potrafi... ocenić siebie? Jeśli go tego nauczymy!
- Bogumiła Frąszczak - Motywacyjna funkcja oceny opisowej ze sprawowania
- Marta Choroszczyńska, Beata Kossakowska - Stopnie szkolne - pomagają czy przeszkadzają w ocenianiu szkolnym?
DYDAKTYCZNE ASPEKTY TI
- Michał Daszkiewicz - Kierunek i płaszczyzny rozwoju skomputeryzowanego pomiaru dydaktycznego. Od posłusznego narzędzia do inteligentnego doradcy
- Barbara Dubiecka-Kruk - Przydatność programów komputerowych w diagnozowaniu, opisywaniu i ocenianiu osiągnięć uczniów
- Barbara Ciżkowicz - Klasyczna i probabilistyczna teoria testu - analiza porównawcza
- Dorota Węziak - Zastosowanie wieloczynnikowego skalowania Rascha do porównania sposobu oceniania egzaminatorów
- Marcin Smolik - Ku porównywalności oceniania. Wykorzystanie wieloaspektowego modelu Rascha (model facets) w procesie szkolenia egzaminatorów: już rzeczywistość czy jeszcze science-fiction?
- Czesław Fincer - Dlaczego nie wykorzystują?
- Marek Krynewski - Użycie języka programowania ICL do szacowania parametrów krzywej charakterystycznej zadania
EGZAMINY SZKOLNE
- Maria Krystyna Szmigel - O trudnościach i odpowiedzialności za komunikowanie wyników egzaminu maturalnego
- Ewa Stożek - O czym mówi efekt standardowy?
- Teresa Wejner - Funkcje zamierzone i rzeczywiste egzaminów zewnętrznych na przykładzie sprawdzianu
- Ivana Ruźkova, Jana Kolinska, Urśula Drahna - Nowy egzamin maturalny w Republice Czeskiej
- Andrzej Chruściany - Informatyczna obsługa ośrodka oceniania arkuszy z informatyki
- Jacek Stańdo - Wybrane aspekty próbnych egzaminów gimnazjalnych prowadzonych w Łodzi