VII KONFERENCJA DIAGNOSTYKI EDUKACYJNEJ - DAWNE I NOWE FORMY EGZAMINOWANIA
WROCŁAW 2001
- Bolesław Niemierko - Przedmowa
PODSTAWY
- Bolesław Niemierko - Ku czemu zmierzają egzaminy szkolne?
- Heliodor Muszyński - Diagnostyka edukacyjna a humanizacja szkoły
DIAGNOSTYKA EDUKACYJNA
- Mieczysław Fałat - Analiza poziomu opanowania pewnych umiejętności matematycznych na podstawie wyników sprawdzianu diagnostycznego, diagnozy ósmoklasistów i zewnętrznej próbnej matury
- Jolanta Sokołowska, Wiesława Kozubal - Zadanie rozszerzonej odpowiedzi w diagnozie szkolnej
- Elżbieta Kowalik, Romuald Piosik, Radosław Gulczyński - Zastosowanie metody projektów do diagnozowania
- Roman Kuliniak - Badanie predyspozycji językowych
- Aleksander Ławiński - Ewolucja osiągnięć uczniów uczestniczących w realizacji projektu „Negocjacje"
EGZAMINY WEWNĄTRZSZKOLNE
- Maria Bursztyn, Małgorzata Kosińska-Pułka - O znaczeniu tematów na egzamin wewnętrzny z języka polskiego
- Bożena Żuk - Współczesny polonista - bezduszny mierniczy czy twórczy przyjaciel ucznia?
- Arkadiusz Palczak - Zdarzenia krytyczne w kształceniu matematycznym
- Waldemar Leszkiewicz - Poszerzanie zakresu umiejętności studentów przewidzianych w podstawach programowych na przykładzie realizacji architektonicznej pracy dyplomowej
- Iwona Majcher - Próba klasyfikacji przyrodniczych zadań praktycznych
- Ryta Suska-Wróbel - Pomiędzy nowym i starym, czyli o pomiarze osiągnięć uczniów z przyrody
- Klemens Stróżyński - Zadania praktyczne XXI wieku
- Andrzej Serdyński - Koncepcja konstruowania praktycznych zadań technicznych do diagnozowania umiejętności złożonych ucznia w edukacji ogólnotechnicznej
- Maria Helenowska-Peschke, Bożena Kotarska-Lewandowska, Katarzyna Przyłucka - Testy egzaminacyjne zdolności - autorska koncepcja analizy zadań na wyobraźnię przestrzenną
- Waldemar Leszkiewicz - Metoda wdrażania nowych typów zadań egzaminacyjnych na przykładzie projektowania architektonicznego i urbanistycznego wspomaganego komputerowo - CAD/GIS
- Lesław Otręba - 25 wypracowań z oceniania w jeden dzień
- Małgorzata Abelite - Wpływ kontroli i oceny na skuteczność samokształcenia wspomaganego komputerem
- Ewa Kozak-Czyżewska, Barbara Kępa - Wykorzystanie zadań testowych do sprawdzania osiągnięć uczniów klas początkowych
- Grażyna Rochowiak-Kwiecień - Wykorzystanie zadań praktycznych w nauczycielskim systemie kształcenia z wychowania fizycznego
- Elwira Samonek-Miciuk - Przygotowanie nauczycieli do systemu oceniania w zreformowanej szkole w świetle badań
- Halina Hłuszyk - Wykorzystanie pomiaru dydaktycznego w ocenie i sprawdzaniu osiągnięć studentów biologii z dydaktyki biologii
EGZAMINY ZEWNĘTRZNE
- Marek Legutko - SiEMA - System Informacji o Egzaminach Maturalnych
- Maria Pedryc-Wrona - Formy kontroli osiągnięć uczniów w świetle reformy edukacji
- Maria Bursztyn - Dawne i nowe tematy wypracowań maturalnych z języka polskiego
- Janusz Mulawa, Dariusz Sroka - Od standardów wymagań do standardów osiągnięć uczniów
- Henryk Szaleniec - Próbny egzamin zewnętrznego systemu oceniania
- Elżbieta Modrzewska - Zadania zamknięte i otwarte a wnioskowanie o osiągnięciach ucznia
- Henryk Palkij - Rozwój form egzaminowania z historii w perspektywie nowej szkoły średniej
- Maria Krystyna Szmigel, Henryk Szaleniec, Wiesław Srokosz - Wewnątrzszkolne i zewnątrzszkolne zastosowanie schematu oceniania na przykładzie egzaminu maturalnego z geografii
- Ryszard Nych - O wdrażaniu nowych zadań do praktyki szkolnej i egzaminacyjnej
- Ewa Ludwikowska - „Czego Jaś się nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał", czyli o okazjach do uczenia się
- Elżbieta Kowalik - Trafność testu laboratoryjnego wobec podstawy programowej i standardów wymagań egzaminacyjnych z chemii w liceum ogólnokształcącym
- Zofia Mrozińska-Sobczyk - Wdrażanie nowych typów zadań egzaminacyjnych związanych z eksperymentem z fizyki do praktyki egzaminacyjnej i szkolnej
- Maria Jolanta Kuczyńska - Przydatność zadań wyboru wielokrotnego (WW) w sprawdzaniu kompetencji uczniów w zakresie rozumienia czytanego tekstu
- Janusz Figurski - Ujednolicone egzaminy z nauki zawodu w eksperymencie pedagogicznym Ministerstwa Edukacji Narodowej
- Maria Groenwald - Czy godność nauczyciela jest zagrożona egzaminowaniem zewnętrznym?
- Wojciech Małecki - Egzaminator egzaminów zewnętrznych - hobby czy profesja?