VI KONFERENCJA DIAGNOSTYKI EDUKACYJNEJ - TEORIA I PRAKTYKA OCENIANIA ZEWNĘTRZNEGO
KRAKÓW 2001
- Bolesław Niemierko - Przedmowa
PODSTAWY TEORETYCZNE
- Bolesław Niemierko - Chłodne oblicze egzaminu zewnętrznego
- Wiga Bednarkowa - Znaczenie teorii profilowania pojęć dla wartości narzędzi do zewnętrznego diagnozowania osiągnięć szkolnych ucznia
- Arieta Poręba-Konopczyńska - Moje refleksje nad ocenianiem na podstawie układu rzetelności i trafności wyników sprawdzania zaproponowanego przez Petera T. Knighta
- Bożena Żuk - O potrzebie i sposobach badania trafności testów stosowanych w egzaminach zewnętrznych
- Małgorzata Spendel - Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a egzaminy zewnętrzne
KOMUNIKOWANIE WYNIKÓW EGZAMINÓW
- Peter Krope - Uczenie się rozumienia oceny opisowej
- Roman Sokulski - O potrzebie obiegu informacji w procesie tworzenia egzaminu doniosłego na przykładzie egzaminu maturalnego z języka polskiego
- Ewa Ludwikowska - O potrzebie, komunikowaniu i rozumieniu informacji zwrotnej w edukacji
- Sabina Furgoł, Marek Szafraniec - Funkcjonowanie i ewaluacja systemów oceniania oraz egzaminowania słuchaczy w kolegiach nauczycielskich
- Jolanta Rybska-Klapa - Elementy diagnozy i terapii pedagogicznej w pedagogicznym kształceniu nauczycieli
- Henryk Palkij - Przygotowanie nauczycieli w szkołach wyższych wobec zmian w systemie oświaty
- Elżbieta Perzycka, Małgorzata Durczak - Obraz kompetencji edukacyjnych przyczyną do refleksji nad stanem kształcenia nauczycieli
- Stanisław Kmieć - Modyfikacje programów kształcenia nauczycieli w warunkach reformy edukacyjnej
- Grzegorz Chomicki - Rozterki (akademickiego) egzaminatora praktyka
- Maria Krystyna Szmigel - Porozmawiajmy o wynikach egzaminów zewnętrznych w szkole
- John Francis - Proces egzaminacyjny - praca pisemna
EWALUACJA W EDUKACJI
- Leszek Korporowicz - Jaka teoria ewaluacji wspomagać może system egzaminów szkolnych w dobie współczesnych reform edukacyjnych
- Andrzej Serdyński - Badanie jakości procesu kształcenia
- Justyna Nowotniak - Szkoła w obiektywie uczniów. Fotografia jako narzędzie opisu
- Ryszard Wroński - Akredytacja uczelni oceną zewnętrzną
- Aldona Hildebrandt - O potrzebie ewaluacji w praktyce egzaminowania zewnętrznego
ORGANIZACJA EGZAMINU
- Henryk Szaleniec - Dylematy wdrażania systemu egzaminacyjnego
- Henryk Szaleniec, Maria Krystyna Szmigel - Moderowanie oceniania prac uczniowskich
- Marek Legutko - Otwarcie i skrycie o egzaminie
- Teresa Bulska - Moderator i jego rola w ocenianiu zadania otwartego z języka polskiego
- Maria Krystyna Szmigel, Henryk Szaleniec - Obserwator osobą społecznego zaufania w systemie oceniania zewnętrznego
WARSZTAT ANALITYCZNY EGZAMINU
- Henryk Szaleniec - Zastosowanie teorii analizy zadania testowego (IRT) w procesie oceniania zewnętrznego
- Czesław Jędrzejek, Rafał Renk, Lilianna Anioła-Jędrzejek - Nowe możliwości techniczne w komputerowej ocenie wyników nauczania
- Jerzy Paczkowski - Diagnozowanie umiejętności matematycznych
- Marek Legutko - Pomiarowe obrachunki z maturą z matematyki
- Barbara Sitarska - Pomiar dydaktyczny a ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne szkoły
- Henryk Szaleniec, Robert Żuławiński - Tworzenie kultury informacyjnej na potrzeby egzaminów zewnętrznych
- Piotr Sagnowski, Krzysztof Satoła - Bank Zadań Egzaminacyjnych dla Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie
EGZAMINATOR I PRZYGOTOWANIE UCZNIA
- Maria Groenwald - Powinności oceniających
- Krystyna Liszka - Obiektywność ocen w egzaminie zewnętrznym jako rezultat obiektywizmu egzaminatora
- Zofia Lisiecka, Klemens Stróżyński - Szkolne przygotowywanie uczniów do egzaminu
- Maria Krystyna Szmigel - Uzyskiwanie zaufania do egzaminów zewnętrznych
- Elżbieta Modrzewska, Cezary Lempa - Czytać zadania
- Anna Rappe - Czy we wszystkich szkołach możemy przeprowadzić egzamin z informatyki?
- Teresa Wejner - Egzaminy zewnętrzne dla uczniów ze specyficznymi trudnościami szkolnymi
- Maria Sobczak - Jakościowa analiza wyników egzaminu zewnętrznego a jego funkcja kształtująca