KONFERENCJA DIAGNOSTYKI EDUKACYJNEJ - PODSTAWOWE PROBLEMY DIAGNOZY EDUKACYJNEJ – STANDARDY I DIAGNOZA A ROZWÓJ W EDUKACJI
LEGNICA 1999
- Bogusława Machowska - Słowo wstępne
- Bolesław Niemierko - O tematyce i materiałach konferencji
DIAGNOSTYKA EDUKACYJNA
- Bolesław Niemierko - Diagnostyka edukacyjna - cele, metody i szanse rozwoju
- Krzysztof Konarzewski - Komu jest potrzebna diagnostyka oświatowa?
- Jerzy Milanowski - Miejsce edukacyjnych badań diagnostycznych i ewaluacyjnych w klasyfikacjach nauk i badań naukowych
- Kazimierz Wenta - Założenia programowe Podyplomowego Studium Kompetencji Edukacyjnych w zakresie diagnozy pedagogicznej
DIAGNOZA EDUKACYJNA
- Ryta Suska-Wróbel - Diagnoza motywacji uczenia się przedmiotu szkolnego uczniów szkół średnich ogólnokształcących
- Maria Groenwald - Co się zdarzyło w dwóch szkołach czyli rzecz o ewaluacji modułowego programu kształcenia
- Henryk Szaleniec - Analiza uwarunkowań osiągnięć uczniów w zakresie posługiwania się wykresami
- Maria Krystyna Szmigel - Zastosowanie geografii do badania kompetencji kluczowych w województwie krakowskim w 1998 r.
- Alojzy Matuszczyk - Testy pedagogiczne w poradnictwie wychowawczo-zawodowym
- Teresa Ankudewicz-Blukacz - Doświadczenia z pracy nad diagnozowaniem osiągnięć ósmoklasistów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci niesłyszących
- Tatiana Rongińska, Waleria Bogusz - Kondycja psychiczna legnickich nauczycieli w świetle badań empirycznych
- Krystyna Wszołek - Nauczycielskie kryteria oceny osiągnięć dydaktycznych uczniów a wybrane czynniki demograficzne i organizacyjno-dydaktyczne
EWALUATYKA EDUKACYJNA
- Leszek Korporowicz - Ewaluacja w demokracji
- Leszek Korporowicz- Ewaluacja międzykulturowa. Instrument rozwoju kultury politycznej, organizacyjnej i społecznej
- Waldemar Kozłowski - Ewaluacja pedagogiczna: niezbędna i niemożliwa
- Ryszard Wroński - Ewaluacja lekcji źródłem profesjonalnego doskonalenia nauczycieli
POMIAR DYDAKTYCZNY JAKO METODA DIAGNOZY I EWALUACJI
- Tomasz Zimny - Test dydaktyczny jako narzędzie ewaluacji i diagnozy edukacyjnej
- Wiga Bednarkowa - Znaczenie pomiaru dydaktycznego dla jakości pracy szkoły
- Tadeusz Patrzałek - Jeszcze o czytaniu ze zrozumieniem
- Teresa Słowikowska-Olejarczyk - Użyteczność wypracowania i testu do diagnozy odbioru dzieła literackiego przez maturzystów
- Jerzy Nowik - Praca badawcza ucznia (coursework) jako metoda diagnozy edukacyjnej
- Julian Ochenduszko - Zróżnicowanie zadań biologicznych w angielskich i walijskich badaniach osiągnięć przyrodniczych (SCAA)
- Krystyna Czupiał - Dorobek pomiaru osiągnięć uczniów szkoły podstawowej w latach 1980-99 w województwie wrocławskim
- Klemens Stróżyński - Strategia i procedura budowania norm ilościowych dla ocen szkolnych
INNOWACJE PROGRAMOWE
- Mariusz Kąkolewicz - Edukacja medialna - nowa dziedzina kształcenia
EGZAMINY SZKOLNE JAKO FORMA ORGANIZACYJNA DIAGNOZY I EWALUACJI
- Maria Sobczak – W poszukiwaniu trafności standardów egzaminacyjnych
- Henryk Szaleniec, Maria Krystyna Szmigel - Badanie kompetencji uczniów klas ósmych jako diagnoza umiejętności i pilotaż zmiany systemu egzaminacyjnego
- Bogusława Machowska - Rola ODESIP w Legnicy w tworzeniu warunków wprowadzania reformy oświatowej
- Teresa Ankudewicz-Blukacz, Wojciech Małecki - Udział województwa wrocławskiego w modyfikowaniu egzaminów do szkół ponadpodstawowych
- Maria Bursztyn - Standardy maturalne z języka polskiego a formuła zadań egzaminacyjnych - z doświadczeń wrocławskich w Nowej Maturze
- Krystyna Kalemba - Standardy maturalne z biologii a formuła zadań egzaminacyjnych - z doświadczeń wrocławskich w Nowej Maturze
- Aleksander Ławiński - Konkursy geograficzne województwa zielonogórskiego. Podsumowanie dorobku metodologicznego i organizacyjnego
- Jadwiga Korpanty, Henryk Puchała - Kodowanie informacji o uczniu na sprawdzianie umiejętności uczniów klas VIII
- Katarzyna Hall - Wpływ egzaminów zewnętrznych na pracę szkoły i nauczyciela na podstawie prac nad programem nauczania - Klocki Autonomiczne