XXX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej

XXX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej

KONFERENCJE

15/06/2024

XXX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej

Informujemy, że w dniach 19-21 września 2024 roku w Poznaniu, odbyła się jubileuszowa XXX Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej.

Tematem przewodnim jubileuszowej XXX Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej było Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych uczniów, studentów i nauczycieli. Konferencja zorganizowało Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej wspólnie z Wydziałem Filologii Polskiej i Klasycznej, Instytutem Filologii Polskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Kuratorium Oświaty w Poznaniu oraz Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.

 

Tematyka konferencji wieńczącej dorobek dwudziestoletniej działalności Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej kieruje nas ku przyszłości. Zmieniające się potrzeby edukacyjne kolejnych pokoleń wymagają rewolucji w podejściu do nauczania. Konieczne jest odejście od sztywnych struktur jednolitej szkoły na rzecz zindywidualizowanych ścieżek rozwoju, odpowiadających potrzebom uczniów, studentów i dorosłych. W tym kontekście istotnym wyzwaniem staje się edukacja przygotowująca do uczenia się przez całe życie. Najważniejszym celem konferencji jest stworzenie i udostępnienie przestrzeni dla pogłębienia wiedzy oraz wymiany doświadczeń z zakresu diagnostyki edukacyjnej. Mamy nadzieję, że konferencja będzie znaczącym wydarzeniem edukacyjnym.

 

ptde.pl

 

Konferencja kierowana jest do kilku kluczowych grup interesariuszy: nauczycieli, nauczycieli akademickich, dyrektorów szkół, doradców metodycznych, naukowców, przedstawicieli kuratorium i komisji egzaminacyjnych, samorządowców. Planujemy wykorzystanie nowych technologii do zwiększenia interaktywności między wykładowcami i uczestnikami konferencji.

 

Proponujemy następujące obszary refleksji podejmowanych w wystąpieniach konferencyjnych: referatach, panelach dyskusyjnych:

  1. Zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów i studentów w kontekstach pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych.
  2. Filozofia zmiany podstawy programowej w kontekście potrzeb edukacyjnych współczesnego ucznia.
  3. Alternatywne formy edukacji wobec szkolnictwa tradycyjnego.
  4. Uczenie się przez całe życie.
  5. Rozpoznawanie potrzeb uczniów, studentów i dylematy oceniania w kontekście wielokulturowości.
  6. Problemy edukacji inkluzywnej.
  7. AI jako wyzwanie współczesnej szkoły i uczelni.
  8. Efekty uczenia się (np. wymagania egzaminacyjne) wobec perspektyw edukacyjnych i zawodowych uczniów oraz studentów.
  9. Diagnoza potrzeb edukacyjnych absolwentów szkół średnich a oferta programowa uczelni wyższych. Modelowanie kierunków i programów studiów.
  10. Praktyki pedagogiczne i zawodowe, wizyty studyjne (opinie różnych interesariuszy praktyk i staży na poziomie szkół i uczelni, np. praktykanci, praktykodawcy, instytucja edukacyjna – szkoła, uczelnia, rola opiekuna akademickiego/szkolnego i zawodowego, status szkolnych opiekunów praktyk studenckich).
  11. Diagnoza potrzeb rozwojowo-szkoleniowych nauczycieli.
  12. Dobrostan nauczyciela i dyrektora – jak zadbać o siebie w świecie nieustającej zmiany?
  13. Wykorzystanie wyników diagnoz.
  14. Zagadnienia związane z diagnozowaniem, sprawdzaniem i ocenianiem osiągnięć uczniów i studentów.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności