11/01/2025
Padlet XXXI Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej
Przed XXXI Konferencją Diagnostyki Edukacyjnej (Uczenie się przez całe życie. Wyzwania.), wykorzystując wskazane źródła, porozmawiajmy o idei uczenia się przez całe życie (od przedszkola do Opola), zwracając uwagę na szkołę („ucz się ucz bo nauka to potęgi klucz”, „czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał”).
>>>
Potrzebujemy szkoły kompetencji, dobrych relacji, wspólnoty nauczycielek i nauczycieli. Instytut Badań Edukacyjnych, pracując nad profilem absolwenta i absolwentki, otwiera drogę do zmian w edukacji (od przedszkola do szkoły podstawowej).
W systemie edukacji pewne zasady, postulaty i koncepcje formułowane nawet i kilkadziesiąt lat temu do dziś nie zostały wprowadzone w życie. Przykładem mogą być postulaty Raportu Faure’a („uczyć się, aby być”).
Warto zapoznać się z wybranymi tekstami o uczeniu się przez całe życie (m.in. w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji). Ważnym źródłem informacji o uczeniu się dorosłych są wyniki międzynarodowego badania umiejętności dorosłych PIAAC 2023)