Padlet XXXI Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej

Padlet XXXI Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej

11/01/2025

Padlet XXXI Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej

Przed XXXI Konferencją Diagnostyki Edukacyjnej (Uczenie się przez całe życie. Wyzwania.), wykorzystując wskazane źródła, porozmawiajmy o idei uczenia się przez całe życie (od przedszkola do Opola), zwracając uwagę na szkołę („ucz się ucz bo nauka to potęgi klucz”, „czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał”). 

padlet.com/2025ptde/lll_1

>>>

Potrzebujemy szkoły kompetencji, dobrych relacji, wspólnoty nauczycielek i nauczycieli. Instytut Badań Edukacyjnych, pracując nad profilem absolwenta i absolwentki, otwiera drogę do zmian w edukacji (od przedszkola do szkoły podstawowej).

W systemie edukacji pewne zasady, postulaty i koncepcje formułowane nawet i kilkadziesiąt lat temu do dziś nie zostały wprowadzone w życie. Przykładem mogą być postulaty Raportu Faure’a („uczyć się, aby być”).

Warto zapoznać się z wybranymi tekstami o uczeniu się przez całe życie (m.in. w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji). Ważnym źródłem informacji o uczeniu się dorosłych są wyniki międzynarodowego badania umiejętności dorosłych PIAAC 2023)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności